24.5.10

The Golden Path

Il Mago di Oz è sempre stato un bellissimo libro, il preferito di mia sorella Michela. Io invece ho sempre adorato le illustrazioni di Denslow *___*

Mi è capitato di domandarmi, abbastanza oziosamente, il motivo di alcune scelte dell'autore e, cercando in rete, ho trovato un interessante articolo sulle interpretazioni politiche del romanzo.
Ne raccomando la lettura ai curiosi ^___-

****************************************

The Wonderful Wizard of Oz (di L. Frank Baum) has always been one of my sister Michela's favourite novels.
I remember, as a kid, how I loved the drawings of W.W.Denslow.

Maybe someone can be curious to read the political interpretations that some readers and scholars gave to the book (I found them very interesting ^__^)

You just have to follow the LINK

Ah, please notice the shoes Dorothy is wearing. They are silver shoes, not red (they were red in the movie, not in the book).

1 commento:

^EvilAngel^ ha detto...

Adoro i tuoi lavori *____* I disegni e i colori sono stupendi!!!